"The unreleased recording was captured by folk impresario Izzy Young at his famed Folklore Center located at 321 Sixth Avenue in New York City, which served as a nexus for up-and-coming singer-songwriters during the folk boom of the late '60s. The entire night's concert, performed in front of about 35 people, is presented in its original running order of 16 songs, six of which are Tim Buckley compositions that have never appeared on any studio or live album. The CD package includes an unpublished interview with Buckley conducted by Izzy Young on March 17 & 18, 1967, along with new notes from Young. The album was produced for release by Tompkins Square label's Josh Rosenthal in cooperation with Buckley's Estate, and mastered from the original tapes by Grammy-winning engineers Steve Rosenthal, Warren Russell-Smith and Jamie Howarth."
(www.allaboutjazz.com)
Unveröffentl. Liveaufnahmen März 67 (die frühesten bekannten!), solo kurz nach der Debut-LP, aber nur 3 Stücke davon, + 4 von der 2. LP, 1 non-LP-Single, die Klassiker Dolphins (von Fred Neil, einziges Cover hier) und Troubador, die er später live oft spielte, und 6 völlig unbekannte Songs! Der Gesang ist schon hier einfach wundervoll, so unglaublich ausdrucksstark, so intensiv, teilweise gedehnt, langanhaltende Töne, oft auch in hohen Lagen – absolut sicher, souverän, strahlend. Ausgezeichnet auch das Gitarrenspiel, analog zur Charakteristik der Songs: Rhythmisch betont/variabel und ziemlich perkussiv in zugleich extrovertierten z.T. schnellen Tracks, 1x regelrecht rasant wirbelnd; ein Mix aus gezupft und perkussiv (ruhiger); ein Mix aus Fingerpicking/durchgeschlagen (flott); filigran, kunstvoll gezupft (aber nicht langsam oder introspektiv); oder eher unauffällig begleitend in sanftem, sachtem bzw. kontemplativem Setting. Highlights: Phantasmagoria.., Aren´t You The Girl, Troubador, Dolphins, I Never Asked To Be Your Mountain. Schon in dieser Phase: So viel mehr als Singer-Songwriter-Folk. Von den Mastertapes, mono. Super, ein Monatsfavorit!
(Glitterhouse)